דחיית ביטול חשבונות הנאמנות

09/12/2019

ביטול חשבונות הנאמנות נדחה לפברואר 2021. הדחיה מעניקה למעסיקים את הזמן הנוסף כדי להיערך להסדרה ולהגיע מוכנים. מרגע ביטול חשבונות הנאמנות יהיה המעסיק מחויב לבצע את הסליקה של התשלומים הפנסיונים לגופים המוסדיים באופן ישיר.  

 

מדוע בעצם מתבטלים החשבונות?


ביטול חשבון נאמנות הנו צעד משלים ברפורמת תקנות התשלומים שעיקרה העברת התשלומים ישירות ליצרנים הפנסיונים ובתאימות מלאה למידע שעובר בממשק האחיד, ללא תחנות בדרך וללא מתווכים. הנחיית הרגולציה בעניין זה: "דיווח לחברה מנהלת ... יהיה תואם לנתונים הכספיים של העובד במערכת השכר של המעסיק, ולא ייעשה שינוי בנתונים אלה בעת העברת מידע לחברה מנהלת".

נראה כי הניסיון לאחר שלוש שנים מרפורמת תקנות התשלומים מוכיח כי השוק בשל וכי יצרנים ערוכים לקבל כספים באופן ישיר, בסיוע הממשק האחיד, תוך התנהלות תקינה כחלק מתהליך הסדרת השוק הפנסיוני.

מהי הוראת הרגולציה בנוגע לחשבונות נאמנות?


החל מ 1.2.2020 לא יהיה רשאי מעסיק עם יותר מ - 100 עובדים להפקיד כספים לחשבון נאמנות בניהול סוכנויות ביטוח/מנהלי הסדר.
בחברות עם פחות מ - 100 עובדים ההוראה תחל ב- 1.2.2022.

מהו בעצם חשבון נאמנות? 

חשבונות נאמנות "נולדו" בהוראת האוצר לפני כ- 15 שנה כחלק מתהליך לסליקת הכספים הפנסיונים של עובדים על-ידי מעסיקים באמצעות בעלי רישיון פנסיוני, בעיקר סוכנויות הסדר שפיצלו כספים עם דגש על ביטוחי
מנהלים. חשבון נאמנות אפשר לסוכנויות לפצל את הכספים בין היצרנים אחרי שהמעסיק הפקיד את הכסף במרוכז באותו חשבון.

החל מחודש ינואר 2021 מעסיק עם יותר מ - 100 עובדים לא יהיה רשאי להפקיד כספים לחשבון נאמנות בניהול סוכנויות ביטוח ומנהלי הסדר. 

כדי שתהיו ערוכים בזמן, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על הוראת הרגולציה בנוגע לביטול חשבונות נאמנות: מדוע בעצם מתבטלים החשבונות, מה לגבי סליקת ביטוחי מנהלים,
מה מציעה חילן פנסיה כחלק מההיערכות למהלך והיכן אנו נמצאים בתוך זירת הסליקה הישירה.

יש שאלות נוספות? מנהלי התיקים שלכם בחילן ישמחו לענות.

לחצו כאן לפרטים נוספים ויצירת קשר >>>

עוד בחילן: טופס 101 דיגיטלי | בקרת שכר | בקרת עובדי קבלן

למאמרים