ניהול הדרכה

חילן HR ניהול הדרכה

מהו מסלול ההכשרה הנכון לכל תפקיד? באלו יחידות ארגוניות ישנם פערים בהתקדמות אל מול תוכנית ההכשרה? כיצד ניתן למדוד את האפקטיביות של הדרכה?  אילו כישורים חיוניים חסרים בארגון? ניהול ההדרכה מהווה מרכיב קריטי בתהליך העצמת הטאלנט הארגוני וחיבורו למטרות העסקיות של הארגון.
כחלק אינטגרלי מתפישת ניהול הטאלנט של חילן, חילן מציעה Best Practice לניהול ההדרכה. מערכת ההדרכה משתלבת באופן טבעי בכלל תהליכי משאבי האנוש של העובד בארגון ומסונכרנת באופן שוטף עם נתוני העובד, השכר והנוכחות. המערכת מציעה למשתמשיה מבט כולל על כישורי העובד ומאפשרת ללמוד על הידע שיש ברשותו ולעשות בו שימוש על פי צורכי הארגון. באמצעות מערכת ההדרכה יכולים אנשי ה-HR להגדיר וליישם את תהליכי איסוף הנתונים, הפיקוח, הבקרה והמעקב אחרי ניהול ההדרכה וביצועה וכן לעקוב אחר קצב צמצום הפערים בתוכנית ההכשרה של עובד.

מערכת ההדרכה של חילן תומכת בהפיכת תחום ההדרכה לחלק בלתי נפרד מחייו של הארגון:

  • מהווה כלי התומך בתכנון אסטרטגיה הדרכתית כפועל יוצא ממטרות הארגון
  • מאפשרת בניית תוכנית הדרכה והכשרה לכל תפקיד
  • מאפשרת הגדרת ומימוש תקציב ההדרכה
ניהול ההדרכה
  • תמונת עלויות הקורסים אל מול התקציב
  • מבט על כישורי העובד אל מול צורכי הארגון
  • מערכת סינרגטית לתיק העובד ונתוני השכר

מערכת ההדרכה תומכת בתהליכים כגון:

  • תכנון וביצוע מסלולי הדרכה לקליטת עובד חדש בארגון
  • תכנון וביצוע מסלולי קידום המותנים בהדרכה והסמכה
  • תכנון וביצוע הכשרה לשינויים בתפקיד, בארגון או בטכנולוגיה
  • תכנון וביצוע סל הדרכה מינימלי לעובד
  • מעורבות מנהלים בתהליך ההדרכה של העובדים
  • בקרה על עלויות ההדרכה, תוכניות ההדרכה ודרישות העובדים.
  • הגדרת "פרופיל ידע" לתפקיד.
  • מעקב אחרי הסמכות עובדים.
  • ניהול מחזורי קורסים ורשימות מרצים.
  • מעקב עלויות הדרכה וניהול ספקי הדרכה.
  • פעילות הדרכה פנימית וחיצונית.
  • ניהול כישורים ומיומנויות כגון תיעוד כישורי העובדים, התאמה בין כישורים לדרישות, השכלה פורמלית, תיעוד הסמכות ורישיונות ועוד.

מערכת ההדרכה תסייע לכם בהפקת דוחות עדכניים בקלות וביעילות ותציג בפניכם תמונה כוללת על עלויות הקורסים השונים אל מול התקציב, לוחות הזמנים, תוכניות ההדרכה, המשתתפים וצרכיהם, הסמכות העובדים והמשובים לקורסים השונים.

ניתן לבזר תהליכים ולשתף עובדים ומנהלים בתהליכי ההדרכה וניהול הכישורים באופן טבעי באמצעות תהליכי Work Flow אינטרנטים כגון בקשת יציאה לקורס, עדכון הסמכה, עדכון כישורים איכותיים, שאלון משוב אינטרנטי לתלמידי הקורסים ועוד.